lördag, februari 27, 2016

Dagavill å UKK x 2.

När jag vaknar en lördagsmorgon och har fått sova rätt länge, så händer det att jag tror att det är söndag och får lite panik över att ha gjort en ledig dag utan att göra den minnesvärd. I morse kände jag av någon anledning att jag redan haft en bra lördag innan jag kom på att jag inte haft nån lördag alls på snart en vecka. Härligt.

På Uppsala Konsert och Kongress var det Market. Dvs det serverades brunch, erbjöds hemslöjd, Fatta!-skateboards och närproducerade barnkläder samt pysselbord. Ett tag fick barnen leka med Andreas Tilliander och hans synthar, fast mina barn ville inte. De ville pyssla. Sen kollade vi in barndiscot, men tyvärr visade de animationer på en skärm så mina barn dansade inte. Sist lyssnade vi på en introduktion till Johan Thurfjells videoinstallation Tassenmarken, som visades i foajén. Mina barn tyckte det var tråkigt. Jag tyckte det var bra och att du som läser det här ska gå dit och kolla.

Sen åt hela familjen sen lunchbuffé på Thai Village. Till min förvåning var alla kinesiska rätter mycket goda.

Resten åkte hem och jag gick till Uppsala KonstnärsKlubb, närmare bestämt Galleri Ett som i ytterligare en vecka nu visar Stina Wollters utställning. Oj. Blodet! Vackert, vackert blod. Kollage, akryl och foto huvudsakligen. Jag kan inte riktigt beskriva det, men jag tyckte om det. Gå och se!

Inga kommentarer: