måndag, februari 01, 2016

Stresshantering

Här sitter jag nu en måndagsmorgon strax efter halv sju och skriver ett inlägg. Jag har ju förbundit mig att skriva i snitt ett inlägg om dagen under 2016. Jag känner stress över detta. Eller är det över något annat? Jag har sedan nyåret gjort vissa förbättringar av livspusslet. Som motvikt har jag druckit alkohol nästan alla dagar senaste månaden (om än mestadels mycket små mängder). Jag har sovit normalmycket (mycket lite). Jag har motionerat mindre. Får försöka göra något åt skiten. Ny månad idag. Sånt brukar kunna vara bra att hänga upp saker på.

1 kommentar:

jonas sa...

Jag går i samma tankar. Men jag tänker att det där tvingande för någonting positivt med sig. Att jag bestämmer mig för att göra det här varje dag och sedan verkligen fullföljer känns bra.