söndag, februari 07, 2016

Träslöjd

Jag är liten sugen på att se om det finns någon hemslöjd kvar i mig. Det finns ett par bruksföremål som jag skulle kunna behöva och samtidigt känner att jag skulle kunna klara av att göra på egen hand; grötslev, smörknivar och en specialare i svepteknik. Tack vare Youtube och internet i synnerhet så är ju informationen i allmänhet lättillgänglig. Att köpa material i mindre kvantiteter verkar vara svårare, men det gäller väl som vanligt att fråga rätt person.

Simon slöjdar på sitt hem. Jag var och tittade idag. Det kommer bli grymt. Blev lite avundsjuk på att bo i stan ändå.

2 kommentarer:

Simon sa...

Ska väl inte vara så svårt att få köpa lite spillbitar? Eller vad behöver du?

hjon sa...

Det är fanéren till svepet som inte verkar växa på träd. Finns på en del webshoppar, men jag ska kolla på lite lokala ställen först. Till de andra grejerna har jag eller kan avverka i trädgården.