onsdag, maj 09, 2007

Jag vill tacka livet...

...som har gett mig så mycket. Haha.

Idag cyklade jag runt hela stan och letade ett bälte som ska matcha mina kostymskor på lördag. Enkelt hade det varit om skorna varit svarta, men nu är de bruna och det går mode i färgen på läder också. Jag gjorde en repa i måndags också och hittade inget på några herrekiperingar alls. Idag gjorde jag Myrorna, Sirius loppmarknad, Bäckar Små, Klädkammaren, NoFa, Emmaus, Adlyn, Kupan och Söders Gammalt och Nytt. Redan på Emmaus hittade jag ett som nästan var så långt som jag vill ha det och exakt rätt färg. Tyvärr var den tidigare ägaren idiot och hade därför gjort ett nytt fult hål ettochtvåtredjedelars hålintervall från det sista fabriksgjorda. Vet inte folk att man ska ha ett lagom långt skärp med fem hål och använda det mittersta? Jag visste det inte heller till för några år sen, men nu är jag allvetande. Hursomhelst tror jag att det kan funka ändå.

Dessutom köpte jag en asfin grön Björnkläder-vindjacka och en asful slips på Kupan. För sammanlagt 65 kronor! Jag hann också trycka en asstor kebab på Babos, hämta fruns omklackade skor och beställa lite extra grönt till buketterna hon ska göra åt sin kompis på dennas bröllop på lördag. Sen åkte jag hem och duschade innan jag knöt slipsen och rullade ner till replokalen där allt lät kanon!

Som sagt, livet suger. Jag menar det.

Inga kommentarer: