onsdag, januari 06, 2016

Den stora sömnen

Jag kom hem ganska tidigt från jobbet, men de andra hade åkt tidigt till simskolan så jag skulle vara ensam i flera timmar. Två hamburgare låg stekklara på bänken bredvid färdigskuren sallad och lök, så middagen var klar på minuter bara. Två glas rött fick jag ut från den gamla boxen jag trodde var nästan tom. Sen satte jag mig i soffan och såg de första två avsnitten av In the flesh, den brittiska zombieserien som går på SVT(Play). Mitt på hämtade jag chips och ett glas vin till. När teven var slut pillade jag lite på en låt i Caustic. Sen kom familjen hem. Vi fikade smörgåsar och te. Sen ville dottern spela Zelda med mig (jag spelar och hon ser på och kommer med idéer om problemlösning). Till slut var det dags att sova. Dottern är eädd på kvällen sen hon fick titta på King Kong och såg en infödingsmormor, så jag fick sitta där länge och sen sov jag till morgonen. Jag som skulle blogga och se sista avsnittet av In the flesh förata säsong. Andra säsongen börjar ikväll och är dubbelt så lång.

Inga kommentarer: