lördag, januari 16, 2016

Med lite tur blir vi gamla och dör

Jag gjorde en Spotify-lista över den musik jag gillade bäst under 2015.
Som vanligt med förbehållet att den också släpptes under samma år. Det mesta jag lyssnat på under förra året är förstås ändå gamla godingar. Och det mesta av musiken som släpptes under 2015 och som ska bli gamla godingar har jag inte ens hört än, eftersom jag ännu inte läst alla andras årsbästalistor. Min kollega gjorde en lista på samma premisser som jag, men han var ute i tid och dessutom hade han lyssnat på både mer och bättre musik än jag. Et voila!

Hade hoppats kunna återskapa och presentera den följd av gamla godingar som höll mig dansant i timmar på nyårsnatten, men tydligen la Spotify-appen ner min koppling till last.fm i mellandagarna.

Inga kommentarer: