söndag, januari 10, 2016

Whatever forever

"Uppladdningen av din bild lyckades, men publikationen stoppades och din bild har automatiskt anmälts som olämplig. Dataanalys visar att bilden visar mycket hud utan att ett ansikte samtidigt kunnat trianguleras. Bilden måste därför granskas manuellt innan den kan publiceras. Skulle bilden visa sig innehålla något olämpligt som t ex genitalier kommer den inte att publiceras och din profil kommer att sättas i karantän i väntan på vidare åtgärder.
Med vänliga hälsningar, Facebook-teamet"

4 kommentarer:

Simon sa...

Lite sköna dic pics på gång?

hjon sa...

Ja, det var så tankeexperimentet började. Hur framför man en obscenitet utan att vara scenisk? Typ.

jonas sa...

Men kan du inte posta bilderna här då? Det låter spännande.

hjon sa...

Alltså: Jag reagerar ibland så att när folk lägger ut gulliga katter eller animerade emotikoner så kan jag vilja förstöra allt och göra det fult och smutsigt och skratta rått. En dick pic-emotikon blir ju obscen på en gång. Att skriva typ *dick pic* funkar typ likadant, fast är samtidigt lamt. Då fick jag idén att reverse-engineeringa det hela genom att dikta ett varningsmeddelande och citera det. Sen postade jag det inte ändå, för jag vill inte vara rå mot människor jag inte känner. Så det finns alltså inga bilder. Det hela var bara ett experiment och det funkade ju faktiskt i det avseendet att hundra procent av bloggens läsare blev nyfikna på bilder av min penis. Det går förstås att ta bilder och lägga ut dem här, men jag har så dålig zoom på mobilens kamera det kommer inte gå se.