lördag, maj 26, 2007

Bönsöndagen är död, leve lönfredagen!

Det här var alltså dagen då man skulle äta en god, köpt lunch, men glömde handla på vägen tillbaka till kontoret och det blev därför två gånger gröt och hårdbröd idag. Inte fy skam ändå, tänk på barnen i Afrika som äter solvarm mjölk med tse-tse-müsli! (Om du skrattade så är det dags att leta upp en hjälpoganisation och börja donera pengar.)

Det var också dagen då jag skulle tvätta, diska och jogga mellan hemkomst och avfärd. Nåja, jag orkade tvätta, lösa lite korsord, trimma skägget och duscha. Och avfärdade i tid.

Köpte nya batterier till cykellyset på Hemköp. Måste verkligen köpa nya lysen som kan gå på vanliga laddningsbara, engångsbatterier är förkastligt! Hämtade frun på hennes jobb och färdade hem till kompisarna som bjöd på tre sorters tårta för att fira att de ska sluta pendla till jobb i Täby och Märsta och istället jobba hemma i Uppsala. Tjugofem (25) timmar mer familjetid i veckan, hade de räknat ut att det ska bli. Ett dygn liksom!

På vägen hem såg vi människor som var på väg hem eller bort. En kille och en tjej som inte kunde bestämma sig för om de skulle hem och göra det eller inte, och en kille och en tjej som bestämt sig för att resan själv är själva målet och därför hånglade upp varann lutade mot en stolpe eller vägg eller hur det nu var. Det såg fint ut iaf, jag blev lite avundsjuk, sände ett nostalgiskt vykort till en lastbrygga bakom Järnia i Skellefteå. Så nära gamla kaféet Urkraft, men ändå så långt ifrån.

Beställde skivor idag, Isolation Years "Sign, Sign" och Arcade Fire "Neon Bible". Och DVD-Rer, så jag kan backa upp lite skit från min alldeles för lilla och alldeles för fulla hårddisk och kanske få lite fart på skrället igen. Och min måttsydda vitskjorta kom med posten, tyget var skönt, men aningen genomskinligt och tyvärr var kragen lite för tajt. Men den funkar nog, om än inte till kostym. Mät om och mät rätt!

6 kommentarer:

Crom! sa...

Fantastisk bloggning. En munter Jon. Med skägg. Det ser vi fram emot. Välkommen in i de beskäggades skara. Välkommen.

Simon sa...

Det här med beskäggelse: Jag har insett att jag hur snart som helst (egentligen med negativ snarhet) måste ta ett kort på mig själv och skicka in till Vägverket så att de kan ge mig ett körkort som jag kan använda kommande tio år.

Jag vet inte om jag kommer att vilja ha ett skäggigt körkort. Fan. Jag som vill ha sommarskägg. Nu måste jag raka mig och sedan börja om.

hjon sa...

Ditt kommer ju tillbaka lite fortare än kvickt, så det borde väl lösa sig? Men jag förstår hur du känner och jag känner med dig.

Anonym sa...

Fan vad ditt liv verkar tråkigt. Du suger!

Anonym sa...

Jaha, hångla med andra tjejer då...

hjon sa...

Tillgång och efterfrågan, baby. Tillgång och efterfrågan...