måndag, maj 28, 2007

Tell me why I don't like mondays!

Gjorde värsta storhandlingen nånsin på Maxi, två och ett halvt tusen kronor. Det inkluderade iofs förutom mat även en stekpanna och lite underkläder till frun, men det sved liksom ändå eftersom jag just varit på Systembolaget och köpt alkohol för flera hundra också. Men ett flak Fatöl Special för femtio kronor kan ju dämpa vilken ångest som helst. Sen kom Anton, snart två år, och hans mamma på besök. Medan fruntimren pratade i köket, spelade vi grabbar fotboll. Visserligen är hans pappa fotbollsspelare, men jag kunde då fan inte göra målvaktsutsparkar då jag var två. Värsta bollsinnet!

Vid ett tillfälle fastnade bollen bakom en fåtölj och då han försvann ur sikte för att hämta den undrade jag "Var är Anton?". Den leken kunde han också och hoppade glad fram med bollen - "Här!" . En liten stund senare fastnade bollen där igen, denna gång stod han självmant kvar och ropade "Anton! Anton!".

På kvällen lagade vi till en klassiker, nämligen parisare! Grymt gott, sa grisen. Blandade också en Fidel Castro och en Gin & Tonic till alla i sällskapet. Sen gick vi till närlivsen och köpte godis för en hundralapp. Jag köpte en sån där äcklig isglass som smaken försvinner ur så fort man suger på den. Den luktade jordgubb och fotsvett och smälte i min hand. Färgen gick inte att tvätta bort med tvål.

Idag har vi varit på landet. Städade upp på vinden, det blev riktigt fint. Ser fram emot midsommar. På vägen hem började jag läsa min födelsedagsbok "Montecore - en unik tiger", den verkar bra. På kvällen bestämde jag mig för att jogga över till svågern och hämta mina DVD+R som jag beställt med honom. Med all asfalt oss emellan blev det jobbigt, men nu har jag testat brännaren och den funkar. Yay! Nu är min hjärna tom och det är måndag sedan snart en timme. Klockan halv sju stiger jag upp. Gonatt!

PS. Elof bloggar nu om vad Apoteket Apan gör i studion. Läs apbloggen!

2 kommentarer:

puterman sa...

Vad är en Fidel Castro?

Som tack på förhand så bjuder jag på receptet till en Bob of Censor: fyll ett stort glas med vodka, lägg till en droppe eller två av valfri cola-aktig läsk. Övriga drinkar i Censor-serien tar jag upp vid något annat tillfälle.

Apbloggen: götta!

[wv: pdamp]

hjon sa...

Det är mörk rom, en klyfta lime som man pressar ur och slänger i, mycket is och sen ginger ale upp till kanten. God både som kort och lång drink.

Tack för Bob, den ska jag prova vid tillfälle.