onsdag, juli 25, 2007

Hay No Hell?

Det blev bra väder igår igen. Det betyder för en bonde på sommaren att man måste arbeta. Pappa hade lite slåtter kvar, fem sex sju lass hö närmare bestämt. Jag hjälpte till. Jag kan inte förstå att jag brukade dra ut hölass flera dagar på raken för tio år sen. Visserligen var vi oftast två, men ändå. Såå jobbigt! Inte för att jag har någon hemsk träningsvärk idag, men det svettiga, dammiga och stickiga var precis som jag minns det.

dusty ol' legs
Och den klädsamma bonnbrännan jag jobbade upp under eftermiddagen försvann då jag duschade. Jag gillar inte riktigt tanken på att samma beläggning också finns i min näshåla, mitt svalg och mina lungor. Men hay, vad gör man inte för att glädja sin käre far?

1 kommentar:

Crom! sa...

Jösses, det där var klädsamt.