onsdag, juli 11, 2007

Scatterbrains

Jag hade tänkt skriva om det där citatet som Daniel Lindholm återberättade (Det var en intervju i ett metalfanzine på nittiotalet - Intervjuare: "How did you become such a great singer, practising in the shower?" Metalsångare: "Hell no, I don't shower.") och varför jag tycker att det är så roligt.

Jag hade tänkt skriva om nostalgin jag ibland känner då jag ser eller lyssnar på gamla saker jag hittar på min dator; små dikter, utdragna skämt och FastTrackerII-techno.

Jag hade tänkt skriva om varför jag starkt ogillar människor som exploaterar nostalgi.

Jag hade tänkt skriva om varför jag verkligen gillar Mac Blagicks första skiva.

Jag hade tänkt i de banorna, ja, men jag drabbasdes av scatterbrains och kanske lågt blodsocker och trötthet och en känsla av att jag måste gå till jobbet imorgon också. Så jag skiter i allt.

1 kommentar:

puterman sa...

Så länge man skiter i allt så är allting bra.

wv: majun