onsdag, juli 25, 2007

Trästocks 2007

Många bra artister på en liten yta och dessutom gratis. Underbart för mig då jag var en yngling och fortfarande ganska underbart. Denna gång kunde jag tyvärr bara besöka festivalen på dess första dag, torsdagen. Jag fick också äran att ta med några rookies; min fru, svägerska och svåger. Jag hade velat se Calm Chaos, men när deras konsert började hade vi just börjat äta middag eftersom våra långväga gäster kom lite senare än beräknat. Vi hann iaf titta på lite dataspelstrash och ett amerikanskt hardcoreband, These Arms Are Snakes. Inget som jag fastnade för. Frun och svägerskan hade inte hunnit acklimatisera sig till den norrländska kylan, så sen skjutsade vi hem dem till byn igen.

Sen såg jag och svågern slutet på Sofia Talviks konsert, som var bra men kanske ändå inte så engagerande. Vi svullade langos och kollade in Tingsek, som gjorde en grym konsert, sköna låtar och asbra band. Svängigt och positivt och bra. Vi lämnade konserten en liten stund för att se Familjen strula med sin teknik i två låtar. Sången var sorgligt volymsvag och han verkade liksom sjunga med i sina egna låtar. Jag gillar musiken, men det var knappast Familjens bästa konsert. Vi återvände till Tingsek. Fortfarande väldigt bra.

Självklart träffade jag ett antal gamla bekanta också. Hej på er!

2 kommentarer:

Joel Nyström sa...

Hej. Kul att ses, tråkigt att det blev så kort. Fortsättningen på Trästock var också bra. Dynamiska duon, dzr:p och annat smått och gott.

Apoteket Apan sa...

Ja, det var tråkigt. Fan, kom på att jag missade Henry Chapman också, det hade jag velat se.