onsdag, juli 25, 2007

Mest en allegori

(Jag fortsätter att torrt berätta vad jag gör på min semester. Klaga inte!)

Idag plockade vi hjortron och blåbär. Vi hittade cirka fem respektive två liter innan vi gav upp. Det var ganska trevligt, förutom myggen då förstås. Mamma och pappa hävdar att det inte var så mycket och egentligen så borde jag väl hålla med, för jag har varit med om värre, men jag har väl bara glömt hur ettriga de är. Önskar att de bara kunde ta blodet under tystnad och dra. Det där förbannade inandet. Tryckborrar och barnskrik ter sig lugnande i jämförelse.

Bär mig!

På kvällen hade vi surströmmingsfest, jag åt bara tre fyra filéer men känner ändå att magen redan protesterar mot alltför salt föda. Gott och trevligt att träffa lite mer folk från around here.

3 kommentarer:

puterman sa...

Jag gillar din dagbok.

hjon sa...

Och jag gillar din. Och dig.

puterman sa...

Tack.