söndag, oktober 12, 2008

Det blev som det blev

Lördagsfikat blev hos oss och det var gott och trevligt. Sen promenerade vi till det som på papperet kunde varit en stor fest, men som blev en parmiddag med utsökta veggoburgare och samtalsämnen som cancer, mord på familjemedlemmar, livet med en bäbis och lägenhetsköp. Jag är väldigt nöjd med utgången, förutom att vi tappade vår låsvajer till vagnen på vägen hem.

Idag steg vi upp sent och upptäckte att kylskåpets på-knapp hade slagit av sig själv. Det har hänt förut en gång, men då måste jag upptäckt det ganska snabbt. Nu höll kylen sköna tjugo grader och vi fick helt enkelt kasta en del. Frysen hade hållt sig lite bättre, det enda som tinat var egentligen en halv påse pyttipanna som vi bestämde skulle få bli middag. Jag undersökte vad som var problemet och bröt loss panelen med knapparna, fick fingret mot en ledare och kände strömmen genom vänstra armen in till hjärtat ungefär. Jag slog av säkringen och silvertejpade ett suddgummi på knappen så att den håller sig i intryckt läge. Får se om det går att få tag på en reservdel. Efter frukost promenerade vi med svågern och svägerskan runt Hågaby-Kvarnbo-Flogsta och hem igen. Höstvädret var underbart varmt och friskt på samma gång. Sen blev det några dueller i Wii Sports och stekt ris, te och äppelpaj i våra magar. Mumma. Kvällen har förflutit utan närmare intellektuell stimulans, förhoppningsvis tycker min bäbis att det var mer utvecklande.

Inga kommentarer: