lördag, oktober 11, 2008

SKITVIKTIGT!!! TA INTE BORT!!!

Jag har hört att förhållanden till syvende och sist går ut på att kompromissa, ett påstående som i många fall kan vara sant men så lever också många människor idag i dåliga förhållanden. Sluta kompromissa jämt! Låt alla parter få det de vill ha.

Annars funderar jag mest på vilken webbkamera jag ska köpa. Nej, jag ska inte börja ringa med Skype - vem vill använda något som är gjort av Kazaa's upphovsmän och få datorn full med spyware? Jag tänkte helt enkelt att min mamma och pappa m fl ska kunna titta lite på sin favoritbäbis över MSN Messenger (Okej! Jag tar tillbaka allt jag sa om programvara från folk med stora garderobskonton.). Det tråkigaste med Messenger är att det hela tiden ska påminna en om hur många olästa mail man har. Jag använder ju inte längre min Hotmail för brevväxling. Några människor har inte märkt det och det gör inget eftersom det enda de skickar är kedjebrev. Oavsett om de innehåller protestlistor mot kvinnovåld och nedläggningshotade sjukhusavdelningar eller bara sexistiska skämt med clip-art så är jag inte intresserad. Oftast tar jag bort dem innan jag läst dem. Det finns fungerande system för namninsamlingar, att lägga sitt namn till en lista och maila tjugo personer är inte ett av dem. Namnlistorna når sällan hundra namn och om de gör det så kommer samma namn stå på ett antal olika listor, vilka alla kommer fram för sent för att hinna påverka berörd makthavare. Om inte annat så slutar en lista med namnet innan mig, för jag skickar kategoriskt INTE vidare. Men nu är det lördag och jag ska först fika med några kompisar och sen äta burgare och dricka öl med några andra.

Skriv av detta blogginlägg för hand tjugo gånger och skicka en kopia till Skatteverket, arton kopior till olika hårsalonger och arkivera den tjugonde i en blå pärm. En handmodell i Idaho, USA, försökte först göra blåkopior för att slippa skrivknöl på pekfingret. Han drabbades då av alkoholförgiftning och förlorade synen på sitt ena öga. Sedan försökte han göra fotostatkopior, men tittade rakt in i scannern och blev så helt blind. På vägen hem från sjukhuset träffades han av blixten och blev påkörd av en bil, något som förstås var helt orelaterat till skrivuppgiften men ändå mycket olycksbådande.

Inga kommentarer: