fredag, oktober 31, 2008

Vi hade i alla fall tur med vädret

Eftersom det är dyrt med vikarier, och svårt att få tag på dem på skolornas höstlov då alla är snoriga, har jag i två dagar kört en annan brevbärartur medan vi alla delat upp den jag brukar ha. Jag har kryssat mellan de dyra villorna i Kåbo, där många efter att ha köpt ett hus för tio miljoner inte har råd med en prydsam siffra till huset, läslig namnlapp till postlådan eller ens skruv att montera upp den senare med. The fabulous life of the rich and famous. Oh, well. Värre var att det har varit kallt och fuktigt, t o m regnigt utomhus. Jag känner mig halsond och snorig igen för tredje gången denna höst. Möjligen är det bara slemhinnorna som tagit stryk av för mycket tapetklister i gasform. Jag gjorde nämligen en insats på en vägg i vardagsrummet igår. Med vår nya ångmaskin (artikelnummer 529003 på jula.se) går det som en dans faktiskt.

I helgen kommer min bror och hans tjej på besök, det ska bli kul att träffa henne och kul att han ska få träffa mitt barn. Jag tycker ju att han missat hela bäbisperioden och att jag redan har en liten pojke som kan det mesta, men jag misstänker att alla framstegen kanske inte är lika tydliga för någon som inte träffat honom tidigare. Det krävs två punkter för att dra en linje, liksom.

Inga kommentarer: