lördag, oktober 18, 2008

und Gott gegen alle

Mitt liv är fullt av motgångar. :(

Idag åkte frun till Bauhaus för att köpa lite färg. Ungefär samma nyans som vi redan har på vardagsrummets väggar, men hon tyckte att det var dags att måla om ändå. Det var säkert nästan ett år sen sist. Nåja, sonen sov på balkongen och jag spelade vidare på Prince of Persia: Warrior Within. Jag hade en bossfajt och eftersom jag är grym så vann jag. Sen kom en filmsekvens och jag hade vunnit spelet och seglade hem från ön samtidigt som jag fick en föraning om att mitt hemland härjades av de hemskaste plågor. Eftersom jag läst en recension av uppföljaren till det här spelet tyckte jag att det var något som inte stämde. Kollade en spelguide på internet och förstod snart att jag nått ett av två möjliga slut. Det som inte stämmer överens med början på uppföljaren. Det sämre. Hade jag bara sparat en extra fil så hade jag kunnat backa till den och gått en annan väg. Men nej. Det ser ut som om jag måste spela om hela spelet från början. Jag saknar ord såväl som lust.

Frun kom hem, sonen vaknade och vi åt lunch. Sen flyttade vi en del möbler från vardagsrummet ut i hallen och soffan och linneskåpet mot mitten av parketten. Bakom linneskåpet sprack en tapetskarv upp förut då en spegel ramlade ner där. Nu såg vi att det fanns små svarta prickar på väggen innanför skarven.

Mögel. Området matchar röranslutningarna till handfatet på andra sidan väggen. Eller kanske de skruvhål efter ett annat handfat som tidigare ägare inte brytt sig om att fylla igen, något som vi gjorde då vi bytte kakel när vi flyttade in. Det verkar inte finnas någon fukt där just nu; området är begränsat, parketten och golvsockeln är opåverkade och själva väggen har ingen fläck som jag kan se. Men vattnet har kanske hittat en ny väg genom väggen istället, ner till grannen t ex? Och vems är ansvaret? Visst har vi renoverat badrummets väggar, men om rören brustit i väggen kan det väl inte gärna vara vårt fel? Eller? It's a world of pain. To be continued.

3 kommentarer:

puterman sa...

Ditt liv är full at motgångar. :(

[wv: yzzru]

puterman sa...

"av"

[wv: kunyi]

puterman sa...

hahaha:

[wv: fyhunsea]