måndag, november 20, 2006

HbA1c sex komma sex

Det har varit en trevlig helg, den dåliga musiken till trots; Mamma är här och hälsar på, god mat, trevlig samvaro på "nya" Williams, promenad i Hågadalen etc. Men allt trevligt måste ju en gång ta slut och en ny vecka börja. And I kissed her goodbye, said all beauty must die...

Åkte tidigare till jobbet och sorterade post som en dåre. Bara så att jag skulle hinna in i god tid för att göra eftersändningarna innan jag skulle till sjukhuset. "Sjukhuset!?" tänker du nu och "Vad fan har han nu gjort?" Jo! Det är så att jag fått en släng av diabetes. Jag fick den redan som sjuochetthalvtåring faktiskt. Så jag går ett par gånger om året till växelvis diabetesläkare och diabetessköterska och ögonläkare och fotterapeut och dietist. Idag var jag hos diabetessköterskan. Jag var lite nervös och kände mig dålig, för jag har inte gjort några blodsockerkurvor på senaste. Det brukar jag aldrig göra, men den här gången kände jag mig dålig för det.

Men hon frågade inte ens efter det och allt var typ bra och långtidsblodsockret verkar ligga på en bra nivå och jag hade gått upp fyra kilo sen i våras innan jag började träna. Och sen via alkoholkonsumtion kom vi in på rockmusik och från det in på dans och koreografer och opera och konstbegreppet som sådant. Jättetrevligt hade vi. Ackis rules!

Inga kommentarer: