söndag, november 12, 2006

Ingen vill minnas att de köpt en tröja

Det går över. Allt blir bra till slut. Och historien upprepar sig. Älven ligger blank och blickstilla, men...

Festen var trevlig, folk skrattade igenkännande då jag berättade om mitt psykbryt. Vi drack vin och åt jättegoda små pizzabitar, oliver med mera. Fram till fyra pratades det. Sen gick vi hem och jag drog igång ett fånigt gräl om ingenting, som snabbt eskalerade till allting och sen somnade vi och vaknade lite nyktrare och mer förlåtande.

Åt lunch och vek tvätt. Rensade garderoben och löste korsord. Till slut kom jag mig också iväg till Friskis&Svettis. Det gick hyggligt, men det är alltid roligare med sällskap. Fuskade inte så mycket ändå. Nu känner jag mig sådär skönt trött.

Imorgon börjar en ny vecka. Då får jag äntligen repa igen. Mamma kommer till helgen och hälsar på lagom till att Apoteket Apan rockar fett på Rockfesten. Jag tror jag ska lova att börja läsa en bok, det var så länge sen nu. Och så ska jag laga lite kläder med symaskinen. Det är mina nyveckslöften.

4 kommentarer:

Crom! sa...

naturligtVIS ska du läsa en bok. det är det bildandaste.

hjon sa...

Du ordvitsar nästan lika ansträngt som jag ju. Och jag har redan börjat, recension kommer då jag är klar.

Crom! sa...

jag förstår inte... ordvitsande? jag hoppas inte du menar att versalerna i naturligtvis handlade om visdom. det var menat som att betoningen skulle ligga där. yes siree.

Simon sa...

Jag är ett stort fan av både rubriken "Ingen vill minnas att de köpt en tröja" samt ordet "bildandaste".