onsdag, november 01, 2006

Motorsågsmassakern som uteblev

Idag tog pappa mig med ut i skogen för att lära mig att använda en motorsåg. Det kunde ha blivit otäckt, men det gick ganska bra. Jag sågade inte i sten en enda gång, tror jag. Alla extremiteter sitter kvar där de ska. Jag fällde ett antal träd och några föll faktiskt åt det håll jag hade tänkt. Tomgången på motorsågen var lite högt ställd, så vi ställde ned den, men då stannade sågen stundtals av sig självt istället. Vilket på sätt och vis var bra, för jag behövde öva på att starta i luften. Det blev mest massaved av det vi gallrade ut. På fredag ska jag lära mig välja mellan älg- och toppskadade tallar. Vad ska sparas och vad ska bli papper?


Mmm...pizza och kaffe.

2 kommentarer:

puterman sa...

Det snöade i Malmö idag. Fast några istappar blir det inte och INTE FAN försöker någon få med mig ut på motorsågspicknick i skogen!

hjon sa...

Min pappas skog är större än din.