söndag, november 19, 2006

Så det kan låta, Apoteket Apan.

Vi kunde inte soundchecka den tid som erbjöds, så vi hoppade över det. Det brukar låta helt okej ändå, om bara teknikerna gör vad de ska och det brukar de ju göra. Nu är det ju svårt för mig att säga exakt hur det lät ut, men det kan inte ha låtit särskilt bra då arrangören kom fram efteråt och bad om ursäkt. Att man aldrig lär sig attt man måste soundchecka för medhörningens skull. Hör man inte varann så vågar man inte spela ut, och spelar man inte ut så blir det ingen bra konsert. Dåligt ljud och lite osäkert spel, Apoteket Apan var väldigt missnöjda efteråt.

Trots det fick vi ta emot en hel del lovord, sälja fjorton skivor och skriva autografer på en av dem. Vilket ju måste betyda att musiken lät bra i några öron ändå. Senare på kvällen, då vi drack ett par gravöl på Williams, sa min fru att mina nya bröstmuskler syntes från där hon stod i publiken. Då började jag tycka att det gått ganska bra ändå.

Slutligen vill jag säga att Rockfesten i sig var ett bra arrangemang. Egen loge med förfriskningar och tilltugg, nylagad mat istället för varmhållen bandgryta, kaffe och ett trevligt, seriöst bemötande. Tack för det!

4 kommentarer:

Anonym sa...

21 skivor blev det visst. Mina mattekunskaper under rödvinslapandet var inte direkt de bästa.
Det gick i alla fall bättre än på Ungdomens Hus...

hjon sa...

Ja oj, den spelningen hade jag glömt. Den var verkligen usel. Jag lyckades iofs räkna till sex istället för åtta den här gången också, fast på ett annat ställe.

Simon sa...

Yo!

Jag är faktiskt riktigt glad över det hela. Det var kul att spela. Jag gillade arrangemanget. Jag hörde Jeniferever på radion imorse och ångrade att jag inte stannade kvar och lyssnade.

hjon sa...

Det var länge sen jag hörde dem, de brukar ju vara rätt bra. Fast jag är ändå glad att vi gick till Williams. Det har blivit så fint där och vi hade så trevligt. Och jo, arrangemanget var som sagt finfint.