tisdag, oktober 31, 2006

En resa i rum och tid

Vid lunchtid, en gråmulen dag i slutet av oktober lämnade jag Uppsala och tog från Arlanda ett plan till Skellefteå. Och landade en eftermiddag i mars. Eller åtminstone kändes det så. Sju minusgrader och sol som fick snön att gnistra. Shit! I morse kändes det redan som om klockan dragits tillbaka till januari.

Minusgraderna var ungefär lika många, men snön hade börjat falla igen. Jag plockade ihop lite kläder och gick in till mamma och pappas hus för att äta frukost och duscha. Vädret gör att man känner sig lite insnöad, som med ett lager vadd runt huvudet. Och när Anna inte är här vill jag inte ligga ute på stugans kammare för mig själv och läsa, så jag har satt mig framför datorn istället. Spelat lite Betapet mot Anders och allmänt bara slösurfat bort tiden. Mamma har åkt för att handla mat med farmor, när de kommer hem ska vi nog ta en tur in till stan. Det blir bra.


Kolla in istapparna, det blåste rätt friskt här i fredags då stormen kom med den första snön.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skön kyla?
Ha det bra däruppe. Jag blir nästan lite avundsjuk. Är det tillräckligt med snö för en skidtur?

hjon sa...

Tycker inte om kyla alls, men den är iaf inte fuktig och rå som Uppsalavarianten. Snön räcker nog gott och väl, men just här finns inget spår, får försöka åka upp ett nån dag om jag hinner.