onsdag, oktober 11, 2006

Hon gör det med huvudet!

Jag såg en gång en film som hette "Basic Instinct". Den var inspelad på en VHS-kassett. Den handlade om en polis som gjort comeback inom kåren efter att ha blivit avstängd för att narkotikapåverkad skjutit någon. Eller nåt sånt. Polisen spelades av Michael Douglas. Han sätts på ett mordfall, en man har blivit sexmördad. Vid ett tillfälle samtalar polisen med en kollega och någon av dem säger "She is screwing with her head.", men det översätts till att "Hon skruvar med ditt huvud.". I en engelsk textfil står det också "She is screwing with your head.". Jag stannade och backade bandet och lyssnade flera gånger. Jag är nästan hundra procent säker på att de säger her och inte your.

Jag är besviken. Vad är det för samhälle vi lever i egentligen? Och jo, bandet tog slut innan filmen. Jag vet fortfarande inte hur det slutar. Egentligen kommer jag inte heller längre ihåg hur den började. Däremot såg jag Jim Jarmusch's "Broken Flowers" häromveckan och kommer ihåg den. Sharon Stone var med. Den var riktigt bra tyckte jag. Se den!

2 kommentarer:

Anonym sa...

kom att tänka på när vi körde kickboxning på en biograf när vi var på popcornfestivalen. appropå. film.

hjon sa...

Vilken skulle vi se, den där "4 faces of Eve"? Eller? Skulle vilja se den igen, minns nämligen inget mer än en perrong från den filmen.

Det är snart kortfilmsfestival här i Uppsala igen, då ska jag gå för första gången. Bl a hade jag tänkt se Aphex Twin's "Windowlicker".