fredag, oktober 27, 2006

Näsvist, ett nöje.

Flashback till förra helgen: Det skrevs om s k partytrick i lokaltidningens fredagsbilaga. Samma dag kunde man hälsa på några från redaktionen i stans nya galleria och där visa sitt eget bästa partytrick. Alla som lät sig filmas skulle få en USB-muggvärmare (nej, ni vill inte veta vad det är), samt chansen att vinna en iPod Nano.

Jag gick dit och snackade lite med dem, det visade sig att vi hade några gemensamma bekanta. Jag såg ett par andra människor trixa. Funderade på att pierca mig med en sprutnål eller nåt, men ett sedeltrick gav mig en lysande idé. Jag skulle helt enkelt trolla bort en enkrona genom att stoppa den i näsan. (Mina näsborrar är vida och dito kända.) Vadå!? Vad går ni på för lama fester?

Ni kan gå in på Uppsala Nya Tidnings hemsida och klicka er fram till web-tv om partytrick (varför har UNT aldrig permalänkar?). Det är klippet som börjar med armförlängaren Charlie (nästan roligare än jag). Man kan också rösta. Gör det, rösta på mig!

3 kommentarer:

puterman sa...

Men om man redan vet vad en USB-muggvärmare är och dessutom har bekanta som använder sådana dagligen? Jag känner mig utstött. :(

[Word verification: yplin.]

Anonym sa...

Haha, det var ju jättebra. Nästan lika bra som i idévärlden.
Röstar på dej alla gånger.

hjon sa...

puterman: Jag förstår inte? Vill du ha en sån? Om inte min svärmor vill ha den, kan du få den. Jag gjorde det bara för att vara kool.

jonas: Idévärlden är alltid bättre. Jag önskar jag var Platon. Eller gör jag?