tisdag, oktober 17, 2006

Inte så koolt.

Vi hade en trevlig helg. Den började i fredags kväll då vi (jag, Fru, A & E) åkte ut till stugan, tittade på teve med varma smörgåsar och lite rött vin som tilltugg. På det sov vi en god natts sömn.

Det var inte alls så kallt som vi väntat oss, varken inomhus eller utomhus. T o m en strimma sol här och var, så på lördagen gick vi en liten promenad i skogen och tittade efter trattkantareller. Vi hittade inga, men en fästing hittade Anders. Vi tog också en liten tur in till Öregrund och gick runt bland alla fina hus där och drömde. På kvällen kom grannen över med en halv ICA-kasse trattisar, han tyckte väl synd om oss amatörer. Vi gjorde en grym sås på dem, mmm... Vi hade tänkt titta på teve den kvällen också, men vi drack upp allt vin till maten och pratade på med Led Zeppelin och Karl Gerhard i bakgrunden. Klockan tre på natten var Campari det enda som fanns kvar och eftersom det inte går att dricka alls, gick vi och la oss.

På söndagen kom Frus familj ut, vi åt tårta till Frus systers ära och gjorde en ny svampexkursion, denna gång med viss lycka. På kvällen när vi kom hem hade frys-/kylskåpet slagit av sig. Det var tjugo grader i kylen och plus tre i frysen. Slängde en del, tillagade annat och frös om det tredje. Också koolt.

4 kommentarer:

puterman sa...

Jag undrar vad Gunnar Spindelkrok skulle säga om det här svampcentrerade inlägget.

hjon sa...

Och jag undrar vad UL-Tomten skulle säga om din Spindelkrok-fixering.

Gunnar Spindelkrok sa...

Sås på trattkantareller, aah! Tråkigt med kylanordningsproblemen, men svamp kan man äta på de mest olika sätt. En sak jag funderat på på sistone är huruvida man skulle kunna göra en form av svensk peppar på torkad kantarell, som har en stark smak. Denna skulle man smula och sedan strö i grytor, sallader och pajer. Tänk er en svensk chilli som tar världen med storm...

Gunnar Spindelkrok sa...

Är någon fixerad vid mig? Detta såg jag först nu! Jag vill då bara säga att alla damer är mer än välkomna att slå mig en signal eller skriva några rader!