söndag, oktober 08, 2006

Kero Kero!

Jag vann biljetter till Tokyo Sound Revolution på Södra Teatern i Stockholm. Jag tog min käre vän Simon i handen och flyttade in hos hans föräldrar över helgen. På fredagen åt vi mat, drack lite vin och tittade på Borat på YouTube. Sen gick vi dit och tittade på två band från Tokyo, Fresh och eX-girl.

Fresh spelade nåt slags fusion-rock med trummor, bas, gitarr och klarinett/sax/MIDI-flöjt. Galet, multirytmiskt, kakafoniskt - som Coltrane med Mars Volta som kompband kanske. Bra, på det där hypnotiska och lugnande sättet som jag gillar.

eX-girl kom in på scenen iklädda klänningar i silver och orange, med silverplatågympadojor på fötterna och orange bläckfiskarmarmössor på huvudena. På händerna hade de krabbklor i orange tyg och de rörde sig passande till Nintendo-musik. Sen slängde de klorna, grabbade sina instrument och körde över publiken med hardcore punk med spridda inslag av operakörer och popharmonier. Helt grym konsert! Rolig scenshow!

På lördagen åt vi god mat, drack lite vin och tittade på Borat innan vi gick ut igen. Pepe California spelade rätt skön, men nästan tråkig myspop med dansant rytmsektion. Och Ego-Wrappin' spelade jazz med väldigt bra sångerska och tajt band, men eftersom vi väntat oss nåt mer nyskapande och inte var så styrdanssugna drog vi istället ner på Debaser och dansade som galna till Popsicle, Flaming Lips, Violent Femmes, Hanson Brothers, Michael Jackson och Bonnie Tyler m fl.

En väldigt rolig helg har jag haft. Och Sverige slog Spanien med 2-0, way to go!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jasså, du har krupit ut under en sten. Nu ska jag kommentera dig till vanvett.

Anonym sa...

Vilken kul helg ni verkar ha haft, förresten.

hjon sa...

Jo, visst hade vi. Mina vita skor är numera slutgiltigt brungrå av skitigt dansgolv.